Zoek je een simpele ledenadministratie én boekhouding voor je club of vereniging? Een (kleine) vereniging hoeft geen honderden euro’s meer kwijt te zijn aan dure boekhoudsoftware voor de ledenadministratie. Vanaf nu kun je op een simpele manier de ledenadministratie én boekhouding doen in Excel.
Simpele ledenadministratie én boekhouding in één sjabloon
We hebben een prachtige template gemaakt voor je ledenadministratie én je boekhouding. Je vangt hiermee dus twee vliegen in één klap.
Want met Ledenadministratie in Excel registreer je snel de lidmaatschappen van al je leden. En met de boekhouding (in slechts één tabel) verwerk je alle inkomsten en uitgaven van de kas- en bankrekeningen, zodat je direct ziet wie er nog moet betalen.
Dit zijn enkele voordelen van de meest simpele ledenadministratie in Excel:
- Geen duur software abonnement nodig. Je gebruikt software die je al bezit, namelijk Microsoft Excel.
- Het bijhouden van leden en hun lidmaatschappen gaat in eenvoudige tabellen. Zelfs een kind van 12 begrijpt dit.
- Je beschikt over de ultieme flexibiliteit met Excel. Je kunt alles aanpassen aan je wensen.
- De winst- en verliesrekening én de balans zijn direct klaar na het verwerken van de transacties.
- De btw-aangifte (indien van toepassing) wordt kinderspel.
- Prachtige rapportages geven je inzicht hoe het met je club of vereniging gaat.
Ontdek de nieuwe template ‘Ledenadministratie in Excel‘
Doe in slechts 4 stappen je complete ledenadministratie én boekhouding
Je kunt je complete ledenadministratie én boekhouding doen in slechts 4 stappen. Je hoeft maar een paar tabellen te vullen. En dat kan toch iedereen?
Stap 1. Instellingen aanpassen
Allereerst vul je (eenmalig) enkele basisgegevens in, zoals je clubgegevens, de soorten lidmaatschappen en de kas-, bank- en spaarrekeningen.
Stap 2. Leden registreren
Nu registreer je de gegevens van al je leden in één simpele tabel. Het maximum aantal leden is afhankelijk van je pakketkeuze.
Stap 3. Lidmaatschappen invoeren
Als een lid is vastgelegd, dan kun je een of meer lidmaatschappen invoeren. De factuur is vervolgens direct klaar.
Stap 4. Ontvangsten en betalingen verwerken
Verwerk nu de ontvangsten en betalingen in de boekhouding. Je kunt de gratis importmodules gebruiken of de transacties met de hand invullen.
Nu ben je klaar!
Het leuke werk begint nu namelijk.
Bekijk de samenvatting die controleert of het saldo van de inkomsten en uitgaven gelijk is aan de toe- of afname van het saldo van alle rekeningen. Ook zie je de inkomsten en uitgaven per maand. De penningmeester legt verantwoording af aan het bestuur met de winst- en verliesrekening en de balans die direct klaar zijn. Je hebt hier dus geen dure boekhouder meer voor nodig.
Ook de btw-aangifte wordt automatisch voor je ingevuld. Je kunt de cijfers zo overnemen op de site van de belastingdienst. Wil je weten waar je het meeste geld aan uitgeeft? Of waar je het meeste mee verdient? Raadpleeg dan de handige top 10 overzichten.
Probeer de Excel ledenadministratie zelf
Download de demo en probeer Ledenadministratie in Excel, zodat je zult zien hoe simpel en compleet deze Excel ledenadministratie eigenlijk is. Je bent er binnen 5 minuten mee aan de slag. En als je even vastloopt, dan helpt onze vriendelijke helpdesk je graag verder.